Nieuws

  • 4 okt Personeel & kantoor nieuws

    Personeel & kantoor nieuws

    Het lijkt erop dat de lastigste tijden achter ons liggen. Dus we zijn, positief zoals altijd, weer lekker verder aan het kijken. Waar we tijdens de afgelopen 1,5 jaar met pijn in ons hart afscheid hebben moeten nemen van enkele mensen zijn we nu heel blij om te melden dat Jaivey Luimstra weer terugkeert bij ons team en dat Jasper Laarhoven is begonnen als stagiair. Jaivey is contactpersoon voor de regio Noord Nederland en is te bereiken via 06-17757726.



    Ook hebben we ons kantoor aan de Spaklerweg ingeruild voor een prachtige ruimte aan de Laan van Kronenburg 7 in Amstelveen. Bij het kantoor zit ook een horeca gedeelte dat wij kunnen gebruiken voor EARTH barista trainingen. Dus wil je training krijgen van onze eigen EARTH-baristas? Stuur ons dan even een E-mail en we plannen snel iets in.

    plus icon
  • 24 sep Donatie aan Water4Life

    Donatie aan Water4Life

    Zelfs in deze lastige tijden zijn we blij dat we nog met mooie dingen bezig kunnen zijn. De afgelopen tijd hebben we, ondanks de sluiting van de horeca, meerdere 6-Mile watertapsystemen geinstalleerd bij prachtige klanten. En dat begint de vruchten af te werpen! We zijn blij en trots om te melden dat we samen met alle 6-Mile klanten een prachtig bedrag van €5.000 kunnen doneren aan het Rongai en Kampi Ya Moto project.

    plus icon
  • 22 sep Water&Wine; gaat door!

    Water&Wine; gaat door!

    Na meerdere keren verplaatsen gaat het nu dan écht gebeuren.. Water&Wine 2021!

    Na vele legendarische edities gaan we weer een stapje verder, op 15 oktober vindt de network soiree plaats in één van de meest roemruchte locaties van Amsterdam: De Wintertuin van het NHC Krasnapolsky op de Dam.

    Samen met onze vaste en nieuwe partners zetten we wederom een volledig verzorgde avond neer. Van onbeperkt Montes wijnen tot de beste happen van Supper, en van de beste DJ's tot top vermaak gedurende de avond.

    Net als voorgaande jaren is er beperkt plaats, dus we raden je aan om niet te lang te wachten met het reserveren van je tickets. Uiteraard is deze avond helemaal gratis voor onze gewaardeerde relaties.

    Tot 15 oktober!

    plus icon
  • 23 aug Hallo Jumbo!

    Hallo Jumbo!

    Waar we jarenlang dagelijks vragen kregen over de verkrijgbaarheid van EARTH voor consumenten is het nu dan het juiste moment om de stap naar de supermarkten te maken. Na de ontwikkelingen rondom onze verpakkingen voelde het goed om door te pakken.

    Met trots kondigen wij aan dat we weer een prachtige stap hebben gezet en dat onze EARTH Water Tetra 50cl kartonnen verpakking vanaf nu toegevoegd is aan het assortiment van zo'n 200 JUMBO locaties.

    plus icon
  • 5 jul Viefs Podcast met Henk Witteveen

    Viefs Podcast met Henk Witteveen

    In gesprek met Henk Witteveen: praten over poen, plezier, prestige en purpose

    You never drink alone. Want waarom zou je een “gewoon” watertje drinken als je ook water kunt kiezen waarmee je een ander laat drinken?

    plus icon
  • 8 jun WE STOPPEN ERMEE

    WE STOPPEN ERMEE

    We willen jullie graag informeren over een moeilijke, maar stoere (vinden wij zelf) beslissing. We gaan stoppen met het produceren en verkopen van 5 miljoen plastic flesjes per jaar, goed voor 50% van onze omzet.

    plus icon
  • 7 jun EARTH Bedankt strijders

    EARTH Bedankt strijders

    De afgelopen weken zijn wij op pad gegaan om mensen die ons de afgelopen jaren scherp hebben gehouden op het gebied van duurzaamheid te verrassen met één van onze laatst geproduceerde plastic verpakkingen. In de eerste serie gingen we onder andere langs bij de Ziggo Dome, het Ambassade Hotel en Kees Klomp.

     

    plus icon
  • 14 apr EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee bestaat vandaag 10 jaar! Op 14 april 2011 lanceerden wij onze koffie in samenwerking met Mocca d'Or. Vanzelfsprekend is deze samenwerking volledig op het EARTH gedachtengoed gebaseerd; de opbrengst van de koffie komt ten goede aan de winst van EARTH en wordt dus gedoneerd aan waterprojecten. Daarnaast wordt er bijgedragen aan de Mocca d'Or Foundation die zorg draagt voor goede werkomstandigheden op en rondom hun koffieplantages.

    Onze bonen zijn een mix van bonen uit Nicaragua, Guatemala en Peru en de twee varianten zijn uitermate geschikt voor de beste espresso's en lungo's. Ook zijn onze verpakkingen zo milieuvriendelijk mogelijk geproduceerd én hebben wij een volledig EARTH around the cup concept: je kunt dus ook machines, servies, koekjes, melk en meer bestellen.

    plus icon
  • 25 mrt Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Soms kom je van die dingen tegen die je graag zelf verzonnen had. Reclame voor de horeca slaat een brug tussen adverteerders en (noodlijdende) horeca. Vanaf deze week krijgt het bedrijfsleven de mogelijkheid om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.

    Veel organisaties staan te springen om op A-locaties te adverteren. Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ verbindt de stilstaande - maar goed zichtbare - cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen.

    Win-win situatie

    Organisaties die adverteren via ‘Reclame voor Horeca’ hebben niet alleen de mogelijkheid om op A-locaties te adverteren, ze steunen met de actie vooral de noodlijdende horeca. Een win-win situatie.

    Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie, legt uit: “Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen. Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft.

    Deelnemende partijen
    Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.”Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken,” aldus Marcel Huizing, directeur Dirk van den Broek. “We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen. En dat Nederland weer volop kan genieten - en bestellen - in de voorjaarszon.”

    Tot dusver zijn negen zaken bij de actie aangesloten. Deelnemende zaken zijn Bartack, BarBaarsch, Huis van Iemand Anders, Restaurant Moeders, Moak Pancakes, Bar Spek, en Bar Do. Geïnteresseerde horecazaken kunnen zich nog bij het initiatief aansluiten door contact op te nemen met Tosti Creative.

    plus icon
  • 23 feb Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    De twee scholen die EARTH samen met Starbucks ondersteunt maken deel uit van Splash’s WISE - WASH in Schools for Everyone - project. Het doel van het WISE project is om iedere staatsschool in Addis Ababa (Ethiopie) en Kolkata (India) te voorzien van een betere sanitatie en infrastructuur, maar ook om op deze scholen te onderwijzen over hygiëne en informatie voorziening over menstruatie. Het doel is om 1 miljoen kinderen bereikt te hebben voor het jaar 2023.

    Het is moeilijk om de gevolgen van de COVID-19 pandemie op Project WISE exact in kaart te brengen. De scholen in Addis Ababa zijn sinds maart gesloten en de afgelopen periode zijn de besmettingen in het land verder gestegen. Terwijl het werk voor de infrastructuur door heeft kunnen gaan, was het onderwijzen van de kinderen natuurlijk niet mogelijk. De huidige situatie maakte het werk vanzelfsprekend erg lastig en er wordt reikhalzend uitgekeken naar de heropening van de scholen zodat er snel weer geëvalueerd en gemonitord kan worden. Ook kan de water kwaliteit dan snel gemeten en eventueel verbeterd worden.

    Eweket Amba Addis Ketema Kindergarten

    Deze lagere school telt 106 leerlingen en is gevestigd op een privé terrein waar ook 4 families wonen. Voordat Splash aan dit project is begonnen stond er 1 groot stenen waterstation om van te drinken en de handen te wassen. Echter waren de meeste kranen kapot en was er geen filtersysteem om schoon drinkwater te garanderen. Dankzij de hulp van EARTH en Starbucks heeft de school zowel een nieuw filtersysteem als nieuwe (kindvriendelijke) kranen kunnen installeren. De school had al ruimte voor de opslag van 5.000 liter water, wat voldoende is voor alle leerlingen en medewerkers. Dankzij het filtersysteem en de kranen kan dit nu dus optimaal gebruikt worden. Als de scholen weer heropenen gaat Splash verder met het educatieve gedeelte waarbij ze de kinderen (en leraren) onderwijzen over levensreddende aanpassingen in hun hygiëne. Het klinkt simpel, maar het is onwijs belangrijk dat de kinderen en leraren hun handen heel erg goed wassen in de omgeving waarin zij zich bevinden.

    Eweket Amba Addis Ketema Primary School

    Deze school telt 440 leerlingen verdeeld over de groepen 1 tot 8. De school ligt vlak bij één van de grootste markten van Ethiopie. Voordat Splash zich heeft ontfermd over deze school was er 1 watertap station en een vervallen handwas station. De school had te weinig wateropslag waardoor er niet altijd toegang was tot schoon drinkwater. Ook was er geen waterfiltersysteem om het water schoon te krijgen.

    Met de support van EARTH en Starbucks heeft de school nu toegang tot 10.000 liter schoon water, een waterfilter systeem en een prachtig drink en handwasstation. Als de scholen weer openen gaat slag aan de slag om de kinderen te onderwijzen over hygiene. Dit doen zij in samenwerking met de leraren en de ‘hygiene club’ van de school.

    plus icon