Nieuws

  • 14 apr EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee bestaat vandaag 10 jaar! Op 14 april 2011 lanceerden wij onze koffie in samenwerking met Mocca d'Or. Vanzelfsprekend is deze samenwerking volledig op het EARTH gedachtengoed gebaseerd; de opbrengst van de koffie komt ten goede aan de winst van EARTH en wordt dus gedoneerd aan waterprojecten. Daarnaast wordt er bijgedragen aan de Mocca d'Or Foundation die zorg draagt voor goede werkomstandigheden op en rondom hun koffieplantages.

    Onze bonen zijn een mix van bonen uit Nicaragua, Guatemala en Peru en de twee varianten zijn uitermate geschikt voor de beste espresso's en lungo's. Ook zijn onze verpakkingen zo milieuvriendelijk mogelijk geproduceerd én hebben wij een volledig EARTH around the cup concept: je kunt dus ook machines, servies, koekjes, melk en meer bestellen.

    plus icon
  • 25 mrt Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Soms kom je van die dingen tegen die je graag zelf verzonnen had. Reclame voor de horeca slaat een brug tussen adverteerders en (noodlijdende) horeca. Vanaf deze week krijgt het bedrijfsleven de mogelijkheid om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.

    Veel organisaties staan te springen om op A-locaties te adverteren. Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ verbindt de stilstaande - maar goed zichtbare - cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen.

    Win-win situatie

    Organisaties die adverteren via ‘Reclame voor Horeca’ hebben niet alleen de mogelijkheid om op A-locaties te adverteren, ze steunen met de actie vooral de noodlijdende horeca. Een win-win situatie.

    Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie, legt uit: “Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen. Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft.

    Deelnemende partijen
    Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.”Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken,” aldus Marcel Huizing, directeur Dirk van den Broek. “We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen. En dat Nederland weer volop kan genieten - en bestellen - in de voorjaarszon.”

    Tot dusver zijn negen zaken bij de actie aangesloten. Deelnemende zaken zijn Bartack, BarBaarsch, Huis van Iemand Anders, Restaurant Moeders, Moak Pancakes, Bar Spek, en Bar Do. Geïnteresseerde horecazaken kunnen zich nog bij het initiatief aansluiten door contact op te nemen met Tosti Creative.

    plus icon
  • 23 feb Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    De twee scholen die EARTH samen met Starbucks ondersteunt maken deel uit van Splash’s WISE - WASH in Schools for Everyone - project. Het doel van het WISE project is om iedere staatsschool in Addis Ababa (Ethiopie) en Kolkata (India) te voorzien van een betere sanitatie en infrastructuur, maar ook om op deze scholen te onderwijzen over hygiëne en informatie voorziening over menstruatie. Het doel is om 1 miljoen kinderen bereikt te hebben voor het jaar 2023.

    Het is moeilijk om de gevolgen van de COVID-19 pandemie op Project WISE exact in kaart te brengen. De scholen in Addis Ababa zijn sinds maart gesloten en de afgelopen periode zijn de besmettingen in het land verder gestegen. Terwijl het werk voor de infrastructuur door heeft kunnen gaan, was het onderwijzen van de kinderen natuurlijk niet mogelijk. De huidige situatie maakte het werk vanzelfsprekend erg lastig en er wordt reikhalzend uitgekeken naar de heropening van de scholen zodat er snel weer geëvalueerd en gemonitord kan worden. Ook kan de water kwaliteit dan snel gemeten en eventueel verbeterd worden.

    Eweket Amba Addis Ketema Kindergarten

    Deze lagere school telt 106 leerlingen en is gevestigd op een privé terrein waar ook 4 families wonen. Voordat Splash aan dit project is begonnen stond er 1 groot stenen waterstation om van te drinken en de handen te wassen. Echter waren de meeste kranen kapot en was er geen filtersysteem om schoon drinkwater te garanderen. Dankzij de hulp van EARTH en Starbucks heeft de school zowel een nieuw filtersysteem als nieuwe (kindvriendelijke) kranen kunnen installeren. De school had al ruimte voor de opslag van 5.000 liter water, wat voldoende is voor alle leerlingen en medewerkers. Dankzij het filtersysteem en de kranen kan dit nu dus optimaal gebruikt worden. Als de scholen weer heropenen gaat Splash verder met het educatieve gedeelte waarbij ze de kinderen (en leraren) onderwijzen over levensreddende aanpassingen in hun hygiëne. Het klinkt simpel, maar het is onwijs belangrijk dat de kinderen en leraren hun handen heel erg goed wassen in de omgeving waarin zij zich bevinden.

    Eweket Amba Addis Ketema Primary School

    Deze school telt 440 leerlingen verdeeld over de groepen 1 tot 8. De school ligt vlak bij één van de grootste markten van Ethiopie. Voordat Splash zich heeft ontfermd over deze school was er 1 watertap station en een vervallen handwas station. De school had te weinig wateropslag waardoor er niet altijd toegang was tot schoon drinkwater. Ook was er geen waterfiltersysteem om het water schoon te krijgen.

    Met de support van EARTH en Starbucks heeft de school nu toegang tot 10.000 liter schoon water, een waterfilter systeem en een prachtig drink en handwasstation. Als de scholen weer openen gaat slag aan de slag om de kinderen te onderwijzen over hygiene. Dit doen zij in samenwerking met de leraren en de ‘hygiene club’ van de school.

    plus icon
  • 10 feb W Hotel Shanghai x EARTH Water

    W Hotel Shanghai x EARTH Water

    Op 12 februari is het weer Chinees Nieuwjaar, en om dat te vieren hebben wij ook dit jaar een private label voor W Hotel Shanghai ontwikkeld. Dit jaar prijkt een prachtig label voor het Jaar van de Os op de glazen flessen in het hotel.

  • 10 feb In gesprek met.. [interview]

    In gesprek met.. [interview]

    In aanloop naar het Chinees Nieuwjaar spraken wij uitgebreid met één van onze belangrijkste relaties in China: Dominique Collin van W Hotel Shanghai. EARTH Water is het ‘house pouring water’ sinds de opening van het hotel in 2017. Sindsdien werken we samen aan meerdere duurzaamheidsprojecten en het jaarlijkse personalization project waarbij er een custom label voor het Chinese Nieuwjaar ontworpen wordt.

    plus icon
  • 24 nov Water op Wielen

    Water op Wielen

    De toffe initiatieven schieten als paddenstoelen uit de grond. Een van de meest opvallende is de Winkel op Wielen, een shopping experience waarbij de winkel naar je toe komt. In de schappen en koeling vind je een aanbod van unieke food en lifestyle producten; van ambachtelijke broodjes, zoetigheden en healthy treats tot de nieuwste (kook)boeken, beauty procuten en handgemaakte sieraden. Alle producten in de WOW-bus hebben een bijzonder verhaal, een bijzondere verpakking, of komen uit de regio (Amsterdam e.o.). Daarom kan EARTH hier natuurlijk niet ontbreken.

    plus icon
  • 24 nov Sint op je Beeldscherm

    Sint op je Beeldscherm

    Afgelopen maand hebben Henk & Patrick een nieuw concept gelanceerd. Samen met een aantal andere ondernemers zijn zij begonnen met Sint op je Beeldscherm (luister BNR fragment of check het Parool), dé manier om corona-proof Sinterklaas te vieren voor zowel particulieren als bedrijven. Het is mogelijk om Zoom meetings/conference calls te plannen, videoboodschappen in te laten spreken of relatie geschenken zoals Brievenbusbanket en flessen wijn te laten versturen. Ook wordt dit alles aan voor doven en slechthorenden aangeboden.

    plus icon
  • 23 nov Corona Cup: Mara Grimm

    Corona Cup: Mara Grimm

    Onbeperkt lekker eten - voor een beperkt buget; dat was het motto van het concept dat Mara Grimm aan het begin van de Corona crisis lanceerde. Mara Grimm is culinair journalist. Ze schrijft elke week een column over de laatste food trends in Het Parool. Ook maakt ze graag boeken. Ze is de vaste auteur van de kookboeken van topkok Sergio Herman met wie ze al jaren nauw samenwerkt. Samen hebben ze inmiddels zeven boeken gemaakt waaronder Just Cook It, Sobremesa en Desire.

    plus icon
  • 4 nov Corona Cup: Winter Wonder Experience

    Corona Cup: Winter Wonder Experience

    De Winter Wonder Experience is een concept dat het licht gaat zien in december. Er wordt een unieke drive-thru in volledige wintersfeer gecreeerd. En niet zomaar een drive-thru, het terrein en de pitstraat van de TT in Assen wordt volledig omgetoverd tot een unieke tour langs een apres-ski bar, winters dorp en je beleeft zelfs een ski afdaling.

    plus icon
  • 3 nov Corona Cup: The Food Line Up

    Corona Cup: The Food Line Up

    The Food Line-up is een creatief en baanbrekend cateringbureau die jaarlijks duizenden mensen beter eten laat ontdekken op evenementen. Het bedrijf staat er om bekend dat ze altijd werken vanuit hun netwerk dat bestaat uit 150 zelfstandige chefs en foodfanaten in plaats van met een vaste staff. Dit gaat van pizzamakers die de kunst hebben geleerd in Napels tot jong talent uit Michelinster-keukens.

    plus icon