Nieuws

  • 4 okt Personeel & kantoor nieuws

    Personeel & kantoor nieuws

    Het lijkt erop dat de lastigste tijden achter ons liggen. Dus we zijn, positief zoals altijd, weer lekker verder aan het kijken. Waar we tijdens de afgelopen 1,5 jaar met pijn in ons hart afscheid hebben moeten nemen van enkele mensen zijn we nu heel blij om te melden dat Jaivey Luimstra weer terugkeert bij ons team en dat Jasper Laarhoven is begonnen als stagiair. Jaivey is contactpersoon voor de regio Noord Nederland en is te bereiken via 06-17757726.



    Ook hebben we ons kantoor aan de Spaklerweg ingeruild voor een prachtige ruimte aan de Laan van Kronenburg 7 in Amstelveen. Bij het kantoor zit een ook een horeca gedeelte dat wij kunnen gebruiken voor EARTH barista trainingen. Dus wil je training krijgen van onze eigen EARTH-baristas? Stuur ons dan even een E-mail en we plannen snel iets in.

  • 24 sep Donatie aan Water4Life

    Donatie aan Water4Life

    Zelfs in deze lastige tijden zijn we blij dat we nog met mooie dingen bezig kunnen zijn. De afgelopen tijd hebben we, ondanks de sluiting van de horeca, meerdere 6-Mile watertapsystemen geinstalleerd bij prachtige klanten. En dat begint de vruchten af te werpen! We zijn blij en trots om te melden dat we samen met alle 6-Mile klanten een prachtig bedrag van €5.000 kunnen doneren aan het Rongai en Kampi Ya Moto project.

  • 22 sep Water&Wine; gaat door!

    Water&Wine; gaat door!

    Na meerdere keren verplaatsen gaat het nu dan écht gebeuren.. Water&Wine 2021!

    Na vele legendarische edities gaan we weer een stapje verder, op 15 oktober vindt de network soiree plaats in één van de meest roemruchte locaties van Amsterdam: De Wintertuin van het NHC Krasnapolsky op de Dam.

    Samen met onze vaste en nieuwe partners zetten we wederom een volledig verzorgde avond neer. Van onbeperkt Montes wijnen tot de beste happen van Supper, en van de beste DJ's tot top vermaak gedurende de avond.

    Net als voorgaande jaren is er beperkt plaats, dus we raden je aan om niet te lang te wachten met het reserveren van je tickets. Uiteraard is deze avond helemaal gratis voor onze gewaardeerde relaties.

    Tot 15 oktober!

    plus icon
  • 26 aug Even voorstellen

    Even voorstellen

    Na heel wat jaren enorm fijn samen gewerkt te hebben gaat Juliette ons verlaten voor een nieuwe uitdaging. Maar niet getreurd, haar vervanger Kirsten Slinger is al eventjes bij ons aan boord en gaat alle taken van Juliette als Officie Manager overnemen.

    Dus ook even via deze weg: Juliette, bedankt voor de fijne jaren en de bijdrage die je hebt geleverd aan EARTH Concepts. We gaan je natuurlijk erg missen en wensen je succes bij deze nieuwe stap. En Kirsten, welkom! We kijken er naar uit om samen te werken!

  • 23 aug Hallo Jumbo!

    Hallo Jumbo!

    Waar we jarenlang dagelijks vragen kregen over de verkrijgbaarheid van EARTH voor consumenten is het nu dan het juiste moment om de stap naar de supermarkten te maken. Na de ontwikkelingen rondom onze verpakkingen voelde het goed om door te pakken.

    Met trots kondigen wij aan dat we weer een prachtige stap hebben gezet en dat onze EARTH Water Tetra 50cl kartonnen verpakking vanaf nu toegevoegd is aan het assortiment van zo'n 200 JUMBO locaties.

  • 5 jul Viefs Podcast met Henk Witteveen

    Viefs Podcast met Henk Witteveen

    In gesprek met Henk Witteveen: praten over poen, plezier, prestige en purpose

    You never drink alone. Want waarom zou je een “gewoon” watertje drinken als je ook water kunt kiezen waarmee je een ander laat drinken?

    plus icon
  • 8 jun WE STOPPEN ERMEE

    WE STOPPEN ERMEE

    We willen jullie graag informeren over een moeilijke, maar stoere (vinden wij zelf) beslissing. We gaan stoppen met het produceren en verkopen van 5 miljoen plastic flesjes per jaar, goed voor 50% van onze omzet.

    plus icon
  • 7 jun EARTH Bedankt strijders

    EARTH Bedankt strijders

    De afgelopen weken zijn wij op pad gegaan om mensen die ons de afgelopen jaren scherp hebben gehouden op het gebied van duurzaamheid te verrassen met één van onze laatst geproduceerde plastic verpakkingen. In de eerste serie gingen we onder andere langs bij de Ziggo Dome, het Ambassade Hotel en Kees Klomp.

     

    plus icon
  • 14 apr EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee 10 jaar

    EARTH Coffee bestaat vandaag 10 jaar! Op 14 april 2011 lanceerden wij onze koffie in samenwerking met Mocca d'Or. Vanzelfsprekend is deze samenwerking volledig op het EARTH gedachtengoed gebaseerd; de opbrengst van de koffie komt ten goede aan de winst van EARTH en wordt dus gedoneerd aan waterprojecten. Daarnaast wordt er bijgedragen aan de Mocca d'Or Foundation die zorg draagt voor goede werkomstandigheden op en rondom hun koffieplantages.

    Onze bonen zijn een mix van bonen uit Nicaragua, Guatemala en Peru en de twee varianten zijn uitermate geschikt voor de beste espresso's en lungo's. Ook zijn onze verpakkingen zo milieuvriendelijk mogelijk geproduceerd én hebben wij een volledig EARTH around the cup concept: je kunt dus ook machines, servies, koekjes, melk en meer bestellen.

    plus icon
  • 25 mrt Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Top initiatief: Reclame voor Horeca

    Soms kom je van die dingen tegen die je graag zelf verzonnen had. Reclame voor de horeca slaat een brug tussen adverteerders en (noodlijdende) horeca. Vanaf deze week krijgt het bedrijfsleven de mogelijkheid om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.

    Veel organisaties staan te springen om op A-locaties te adverteren. Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ verbindt de stilstaande - maar goed zichtbare - cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen.

    Win-win situatie

    Organisaties die adverteren via ‘Reclame voor Horeca’ hebben niet alleen de mogelijkheid om op A-locaties te adverteren, ze steunen met de actie vooral de noodlijdende horeca. Een win-win situatie.

    Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie, legt uit: “Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen. Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft.

    Deelnemende partijen
    Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.”Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken,” aldus Marcel Huizing, directeur Dirk van den Broek. “We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen. En dat Nederland weer volop kan genieten - en bestellen - in de voorjaarszon.”

    Tot dusver zijn negen zaken bij de actie aangesloten. Deelnemende zaken zijn Bartack, BarBaarsch, Huis van Iemand Anders, Restaurant Moeders, Moak Pancakes, Bar Spek, en Bar Do. Geïnteresseerde horecazaken kunnen zich nog bij het initiatief aansluiten door contact op te nemen met Tosti Creative.

    plus icon