Nieuws

  • 23 feb Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    Project update Ethiopie EARTH x Starbucks

    De twee scholen die EARTH samen met Starbucks ondersteunt maken deel uit van Splash’s WISE - WASH in Schools for Everyone - project. Het doel van het WISE project is om iedere staatsschool in Addis Ababa (Ethiopie) en Kolkata (India) te voorzien van een betere sanitatie en infrastructuur, maar ook om op deze scholen te onderwijzen over hygiëne en informatie voorziening over menstruatie. Het doel is om 1 miljoen kinderen bereikt te hebben voor het jaar 2023.

    Het is moeilijk om de gevolgen van de COVID-19 pandemie op Project WISE exact in kaart te brengen. De scholen in Addis Ababa zijn sinds maart gesloten en de afgelopen periode zijn de besmettingen in het land verder gestegen. Terwijl het werk voor de infrastructuur door heeft kunnen gaan, was het onderwijzen van de kinderen natuurlijk niet mogelijk. De huidige situatie maakte het werk vanzelfsprekend erg lastig en er wordt reikhalzend uitgekeken naar de heropening van de scholen zodat er snel weer geëvalueerd en gemonitord kan worden. Ook kan de water kwaliteit dan snel gemeten en eventueel verbeterd worden.

    Eweket Amba Addis Ketema Kindergarten

    Deze lagere school telt 106 leerlingen en is gevestigd op een privé terrein waar ook 4 families wonen. Voordat Splash aan dit project is begonnen stond er 1 groot stenen waterstation om van te drinken en de handen te wassen. Echter waren de meeste kranen kapot en was er geen filtersysteem om schoon drinkwater te garanderen. Dankzij de hulp van EARTH en Starbucks heeft de school zowel een nieuw filtersysteem als nieuwe (kindvriendelijke) kranen kunnen installeren. De school had al ruimte voor de opslag van 5.000 liter water, wat voldoende is voor alle leerlingen en medewerkers. Dankzij het filtersysteem en de kranen kan dit nu dus optimaal gebruikt worden. Als de scholen weer heropenen gaat Splash verder met het educatieve gedeelte waarbij ze de kinderen (en leraren) onderwijzen over levensreddende aanpassingen in hun hygiëne. Het klinkt simpel, maar het is onwijs belangrijk dat de kinderen en leraren hun handen heel erg goed wassen in de omgeving waarin zij zich bevinden.

    Eweket Amba Addis Ketema Primary School

    Deze school telt 440 leerlingen verdeeld over de groepen 1 tot 8. De school ligt vlak bij één van de grootste markten van Ethiopie. Voordat Splash zich heeft ontfermd over deze school was er 1 watertap station en een vervallen handwas station. De school had te weinig wateropslag waardoor er niet altijd toegang was tot schoon drinkwater. Ook was er geen waterfiltersysteem om het water schoon te krijgen.

    Met de support van EARTH en Starbucks heeft de school nu toegang tot 10.000 liter schoon water, een waterfilter systeem en een prachtig drink en handwasstation. Als de scholen weer openen gaat slag aan de slag om de kinderen te onderwijzen over hygiene. Dit doen zij in samenwerking met de leraren en de ‘hygiene club’ van de school.

    plus icon
  • 10 feb W Hotel Shanghai x EARTH Water

    W Hotel Shanghai x EARTH Water

    Op 12 februari is het weer Chinees Nieuwjaar, en om dat te vieren hebben wij ook dit jaar een private label voor W Hotel Shanghai ontwikkeld. Dit jaar prijkt een prachtig label voor het Jaar van de Os op de glazen flessen in het hotel.

  • 10 feb In gesprek met.. [interview]

    In gesprek met.. [interview]

    In aanloop naar het Chinees Nieuwjaar spraken wij uitgebreid met één van onze belangrijkste relaties in China: Dominique Collin van W Hotel Shanghai. EARTH Water is het ‘house pouring water’ sinds de opening van het hotel in 2017. Sindsdien werken we samen aan meerdere duurzaamheidsprojecten en het jaarlijkse personalization project waarbij er een custom label voor het Chinese Nieuwjaar ontworpen wordt.

    plus icon
  • 24 nov Water op Wielen

    Water op Wielen

    De toffe initiatieven schieten als paddenstoelen uit de grond. Een van de meest opvallende is de Winkel op Wielen, een shopping experience waarbij de winkel naar je toe komt. In de schappen en koeling vind je een aanbod van unieke food en lifestyle producten; van ambachtelijke broodjes, zoetigheden en healthy treats tot de nieuwste (kook)boeken, beauty procuten en handgemaakte sieraden. Alle producten in de WOW-bus hebben een bijzonder verhaal, een bijzondere verpakking, of komen uit de regio (Amsterdam e.o.). Daarom kan EARTH hier natuurlijk niet ontbreken.

    plus icon
  • 24 nov Sint op je Beeldscherm

    Sint op je Beeldscherm

    Afgelopen maand hebben Henk & Patrick een nieuw concept gelanceerd. Samen met een aantal andere ondernemers zijn zij begonnen met Sint op je Beeldscherm (luister BNR fragment of check het Parool), dé manier om corona-proof Sinterklaas te vieren voor zowel particulieren als bedrijven. Het is mogelijk om Zoom meetings/conference calls te plannen, videoboodschappen in te laten spreken of relatie geschenken zoals Brievenbusbanket en flessen wijn te laten versturen. Ook wordt dit alles aan voor doven en slechthorenden aangeboden.

    plus icon
  • 23 nov Corona Cup: Mara Grimm

    Corona Cup: Mara Grimm

    Onbeperkt lekker eten - voor een beperkt buget; dat was het motto van het concept dat Mara Grimm aan het begin van de Corona crisis lanceerde. Mara Grimm is culinair journalist. Ze schrijft elke week een column over de laatste food trends in Het Parool. Ook maakt ze graag boeken. Ze is de vaste auteur van de kookboeken van topkok Sergio Herman met wie ze al jaren nauw samenwerkt. Samen hebben ze inmiddels zeven boeken gemaakt waaronder Just Cook It, Sobremesa en Desire.

    plus icon
  • 4 nov Corona Cup: Winter Wonder Experience

    Corona Cup: Winter Wonder Experience

    De Winter Wonder Experience is een concept dat het licht gaat zien in december. Er wordt een unieke drive-thru in volledige wintersfeer gecreeerd. En niet zomaar een drive-thru, het terrein en de pitstraat van de TT in Assen wordt volledig omgetoverd tot een unieke tour langs een apres-ski bar, winters dorp en je beleeft zelfs een ski afdaling.

    plus icon
  • 3 nov Corona Cup: The Food Line Up

    Corona Cup: The Food Line Up

    The Food Line-up is een creatief en baanbrekend cateringbureau die jaarlijks duizenden mensen beter eten laat ontdekken op evenementen. Het bedrijf staat er om bekend dat ze altijd werken vanuit hun netwerk dat bestaat uit 150 zelfstandige chefs en foodfanaten in plaats van met een vaste staff. Dit gaat van pizzamakers die de kunst hebben geleerd in Napels tot jong talent uit Michelinster-keukens.

    plus icon
  • 3 nov Corona Cup: Dennis van den Berg / JACK

    Corona Cup: Dennis van den Berg / JACK

    Dennis van den Berg is een Rotterdamse ondernemer met als laatste project JACK Rotterdam. Een restaurant en bar die het meest in de buurt komt van het Hard Rock concept, maar dan van de Dance. Zijn zaak hangt vol met dance memorabilia. Denk aan gesigneerde LP's, een muur met handtekeningen, tientallen unieke foto's, een toilet die is omgebouwd tot disco en nog heel veel meer. Combineer dit met heerlijk eten en iedere avond is een top avond.

    plus icon
  • 26 okt Corona Cup: Joris Bijdendijk / Restaurant RIJKS

    Corona Cup: Joris Bijdendijk / Restaurant RIJKS

    Één van de meest genoemde initiatieven voor de Corona Cup is sterren restaurant RIJKS, het restaurant dat 6 jaar geleden de deuren opende in het Rijksmuseum in Amsterdam. 

    Executive chef, Joris Bijdendijk, introduceert in 2016 samen met keuken Chefs Ivan Beusink en Yascha Oosterberg de ‘keuken van de Lage Landen’, die gekenmerkt wordt door het Hollandse product in al zijn eenvoud. Ook wel ‘Low Food’ genoemd. Met zijn jonge team laat hij zich inspireren door ingrediënten van Nederlandse bodem. Vaak maakt hij gebruik van de vele internationale smaken die de Nederlandse keuken door de eeuwen heen hebben beïnvloed.

    plus icon