Top initiatief: Reclame voor Horeca
Soms kom je van die dingen tegen die je graag zelf verzonnen had. Reclame voor de horeca slaat een brug tussen adverteerders en (noodlijdende) horeca. Vanaf deze week krijgt het bedrijfsleven de mogelijkheid
om bij verschillende cafés en restaurants op zogeheten A-locaties te adverteren. Goedlopende organisaties en de verlieslijdende horeca kunnen elkaar op deze manier helpen.
Veel organisaties staan te springen om op A-locaties te adverteren. Het initiatief ‘Reclame voor Horeca’ verbindt de stilstaande - maar goed zichtbare - cafés en restaurants met bedrijven die beter draaien en gebaat zijn bij zichtbaarheid. Het initiatief biedt een creatieve en tijdelijke bijdrage om de crisis door te komen.
Win-win situatie
Organisaties die adverteren via ‘Reclame voor Horeca’ hebben niet alleen de mogelijkheid om op A-locaties te adverteren, ze steunen met de actie vooral de noodlijdende horeca. Een win-win situatie.
Roby Hormis van creatief bureau Tosti Creative, de initiatiefnemers achter de actie, legt uit: “Als creatief bureau doen we reclamewerk, maar we hebben ook twee horecazaken. Daarmee zitten we aan de kant waar het goed gaat en tegelijkertijd aan de kant waar de klappen vallen. Met het initiatief proberen we elkaar te helpen op een manier waar iedereen wat aan heeft.
Deelnemende partijen
Dirk van den Broek is de eerste adverteerder die zich bij deze actie heeft aangesloten. De supermarktketen zal de horecazaken minimaal tot aan de opening van de terrassen steunen.”Wij vinden dit een uiterst sympathiek initiatief waar we graag aan meewerken,” aldus Marcel Huizing, directeur Dirk van den Broek. “We voelen erg met deze branche mee en hopen dat de horecazaken snel weer open kunnen. En dat Nederland weer volop kan genieten - en bestellen - in de voorjaarszon.”
Tot dusver zijn negen zaken bij de actie aangesloten. Deelnemende zaken zijn Bartack, BarBaarsch, Huis van Iemand Anders, Restaurant Moeders, Moak Pancakes, Bar Spek, en Bar Do. Geïnteresseerde horecazaken kunnen zich nog bij het initiatief aansluiten door contact op te nemen met Tosti Creative.