Nieuws
-
23
nov
Corona Cup: Mara Grimm
Onbeperkt lekker eten - voor een beperkt buget; dat was het motto van het concept dat Mara Grimm aan het begin van de Corona crisis lanceerde. Mara Grimm is culinair journalist. Ze schrijft elke week een column over de laatste food trends in Het Parool. Ook maakt ze graag boeken. Ze is de vaste auteur van de kookboeken van topkok Sergio Herman met wie ze al jaren nauw samenwerkt. Samen hebben ze inmiddels zeven boeken gemaakt waaronder Just Cook It, Sobremesa en Desire.
-
4
nov
Corona Cup: Winter Wonder Experience
De Winter Wonder Experience is een concept dat het licht gaat zien in december. Er wordt een unieke drive-thru in volledige wintersfeer gecreeerd. En niet zomaar een drive-thru, het terrein en de pitstraat van de TT in Assen wordt volledig omgetoverd tot een unieke tour langs een apres-ski bar, winters dorp en je beleeft zelfs een ski afdaling.
-
3
nov
Corona Cup: The Food Line Up
The Food Line-up is een creatief en baanbrekend cateringbureau die jaarlijks duizenden mensen beter eten laat ontdekken op evenementen. Het bedrijf staat er om bekend dat ze altijd werken vanuit hun netwerk dat bestaat uit 150 zelfstandige chefs en foodfanaten in plaats van met een vaste staff. Dit gaat van pizzamakers die de kunst hebben geleerd in Napels tot jong talent uit Michelinster-keukens.
-
3
nov
Corona Cup: Dennis van den Berg / JACK
Dennis van den Berg is een Rotterdamse ondernemer met als laatste project JACK Rotterdam. Een restaurant en bar die het meest in de buurt komt van het Hard Rock concept, maar dan van de Dance. Zijn zaak hangt vol met dance memorabilia. Denk aan gesigneerde LP's, een muur met handtekeningen, tientallen unieke foto's, een toilet die is omgebouwd tot disco en nog heel veel meer. Combineer dit met heerlijk eten en iedere avond is een top avond.
-
26
okt
Corona Cup: Joris Bijdendijk / Restaurant RIJKS
Één van de meest genoemde initiatieven voor de Corona Cup is sterren restaurant RIJKS, het restaurant dat 6 jaar geleden de deuren opende in het Rijksmuseum in Amsterdam.
Executive chef, Joris Bijdendijk, introduceert in 2016 samen met keuken Chefs Ivan Beusink en Yascha Oosterberg de ‘keuken van de Lage Landen’, die gekenmerkt wordt door het Hollandse product in al zijn eenvoud. Ook wel ‘Low Food’ genoemd. Met zijn jonge team laat hij zich inspireren door ingrediënten van Nederlandse bodem. Vaak maakt hij gebruik van de vele internationale smaken die de Nederlandse keuken door de eeuwen heen hebben beïnvloed.
-
26
okt
Corona Cup: Lucas Schopman / Ambassade Hotel & Haas en Popi
Lucas Schopman, Amsterdammer in hart en nieren, is Managing Director van het Ambassade Hotel, heeft een eigen koffiemerk, en heeft afgelopen zomer de horeca bij strandtent Haas&Popi op IJburg gerund. Deze energieke en positieve ondernemer is één van de meest genomineerde personen voor de Corona Cup. Lees snel verder wat hem de de afgelopen tijd bezig heeft gehouden, en de komende tijd bezig gaat houden!
-
26
okt
Corona Cup: Tess & Timo / The Flying Dutchmen
Tess Posthumus en Timo Francke hebben zoveel cocktail onderscheidingen dat het niet op deze pagina gaat passen. Een aantal jaar geleden openden Tess en Timo hun eigen cocktailbar genaamd 'The Flying Dutchmen', een cocktailbar die binnen een mum van tijd tot de beste cocktailbars van de wereld is gaan horen. Het gaat niet om zien en gezien worden, maar het is ondertussen ook uitgegroeid tot een platform voor cocktailliefhebbers. Onlangs openden de twee ondernemers ook nog eens hun nieuwe bar genaamd 'Dutch Courage Cocktailbar', een ode aan Jenever en Nederlandse likeuren.
-
25
okt
Banlieue private label
De afgelopen periode hebben wij en aantal private labels opgezet in samenwerking met mooie merken. De laatste die verkrijgbaar is, is de samenwerking met Nederlands streetwear merk Clan de Banlieue. Banlieue is onder andere het merk achter één van onze favoriete T-shirts (zie afbeelding rechts) ooit. Deze Tetra verpakkingen zijn te vinden in de brand stores in Amsterdam en Rotterdam.
-
22
okt
Starbucks x EARTH Water
Zoals je je voor kunt stellen heeft COVID-19 een enorme invloed in landen die het nog moeilijker hebben dan wij. Onlangs zijn we bijvoorbeeld gestart met een project in Addis Ababa, Ethiopie. Het doel van dit project is om 2 scholen van schoon water te voorzien, en de leerlingen uitgebreid te onderwijzen over hygiene. Echter zijn de scholen na de Corona uitbraak direct gesloten en heeft Splash het onderwijs programma logischerwijs moeten staken. Gelukkig konden de werkzaamheden aan het sanitair wel doorgang vinden en zijn de scholen opgeknapt als de leerlingen mid-november weer terugkeren.
-
2
okt
Positief Corona nieuws
Nomineer nu jouw favoriete initiatief voor de Corona Cup!
We kunnen natuurlijk met zijn allen op zoek blijven naar de haar in de soep en blijven verkondigen dat alles anders en beter had gemoeten. Maar de vraag is welke energie je waar in stopt. Daarom zijn wij op zoek naar degene die de maatregelen heeft geaccepteerd zo als ze zijn, is blijven ondernemen en er het beste van gemaakt heeft. Deze voorbeelden willen we een podium geven en uitlichten zodat we iedere dag ook wat positiefs nieuws onder ogen krijgen. Daarom hebben The City Guys en EARTH Concepts de handen ineengeslagen, en willen wij de beste, meest inspirerende en meest motiverende horeca-gerelateerde initiatieven en/of personen belonen met heel veel aandacht en complimenten.
Graag horen we van u wie u welke ondernemer of initiatief het recht heeft om die Cup te ontvangen. Klik HIER en vertel ons wie én waarom deze persoon/bedrijf/stichting de Corona Cup verdient!